Spørsmål og svar

På denne siden finner du svar på de fleste spørsmål som ofte stilles av forbrukere.

Frakt og levering

Hvor mye koster frakt hos deg?

En fraktkostnad kommer i tillegg til alle bestillinger med mindre annet er oppgitt.
Fraktkostnaden avhenger av hvilken fraktmetode du velger for kjøpet.

Fraktmetoder

  • Standard frakt 395 NOK, estimert leveringstid for lagervarer 3-5 virkedager.
  • Ekspresslevering 595 NOK, estimert leveringstid for lagervarer 1-3 virkedager.
  • Pakke 69 NOK, estimert leveringstid for lagervarer 1-2 virkedager.

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden varierer avhengig av om varen er på lager eller ikke. Bestillingsvare og produserte varer tar lengre tid å levere enn lagervarer.

Lagervarer leveres normalt innen 1-5 virkedager avhengig av valgt fraktmetode.
Bestilte varer leveres normalt innen 10-15 virkedager.

Vi tar ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser forårsaket av rederiet.

Hvordan fungerer hjemlevering?

Når bestillingen din er pakket og bestilt for henting, vil du motta et leveringsvarsel sendt til deg via e-post. Innen 1-3 virkedager vil Schenker kontakte deg via sms eller telefon for å finne ut hvilken av deres turdager som passer deg best. Varene dine vil bli levert til porten eller eiendomsgrensen. Les mer om hvor Schenker kan kjøre under overskriften ""Hvor kan Schenker kjøre?"" lenger ned.

MERK FØLGENDE! For sendinger som blir liggende på transportselskapets terminal mer enn tre (3) hverdager etter varsling, vil du som kunde bli belastet lagerleie på 350 SEK/pall/dag fra dag fire (4), og sendingen risikerer automatisk å returneres. Det er derfor viktig at du som kunde svarer på meldingen fra transportselskapet innen (3) hverdager og velger en av de foreslåtte hjemleveringsdatoene transportselskapet tilbyr.

Dersom leveransen ikke mottas på den bestilte leveringsdagen eller om forsendelsen er automatisk returnert, tilkommer også kostnader for ekstra levering/lagerleie og/eller returkostnader. Ekstrautgiftene (returfrakt, lagerleie, fraktgebyr, ekspedisjonsgebyrer) gjelder selv om du som kunde har nektet å ta imot varene.

Hvor er mitt nærmeste leveringssted?

For agenter kan du klikke her og skrive inn postnummeret ditt for å se din nærmeste agent.
Hvis du i stedet har litt større varer og det må sendes til terminalen, klikk her for å finne din nærmeste terminal.

Kan du få kvitteringsfri lossing?

Dersom du ikke kan være hjemme for hjemlevering, kan du skrive under på en engangsattest som du lar være synlig for sjåføren. Du fraskriver deg da retten til å fremsette krav for eventuelle skader og/eller tap oppdaget etter levering av varene, med mindre det kan fastslås at skaden eller tapet har skjedd i Schenkers ansvarsperiode.

Ønsker du et engangsbevis, ta kontakt med DB Schenker.

Hvor kan Schenker kjøre?

Schenker kjører kun til boliger hvor veien er bred nok for lastebil. Lastebilen skal kunne snu uten problemer, i en blindvei kreves det et stort snuplan hvor lastebilen kan snu uten å rygge. Schenker kjører ikke på grusveier eller mindre smale veier av sikkerhetsmessige årsaker. Hvis de ikke kan kjøre hjem til deg, legger de varene igjen på nærmeste sted de kan kjøre til.

Det er kundens ansvar at det er de rette forutsetningene for at transportselskapet skal kunne levere varer på kjørbar vei til adressen med lastebil. I en situasjon hvor det kreves budbil/kranbil for hjemlevering, kontaktes kunden og eventuelle tilleggskostnader belastes kunden for at leveringen skal kunne gjennomføres.

Kan jeg bestille i utlandet?

Foreløpig leverer vi kun til Sverige, Norge og Danmark i utlandet.

For større bestillinger til et annet land i Europa, vennligst kontakt vår kundeservice. Send en mail til kundeservice@flisegiganten.no med informasjon om ønsket produkt, mengde og hvor det skal sendes, så kan vi sjekke muligheter og fraktkostnad.

Hva gjør jeg hvis pakken/varene har kommet skadet?

Dersom en vare skulle være skadet ved mottak, skal dette noteres på fraktbrevet før mottak. Dokumenter varens tilstand med et kamera og kontakt oss på e-post. Send en så detaljert beskrivelse som mulig og legg ved bilder.

Dersom skaden først oppdages ved utpakking av varen (skjult skade), må kunden kontakte oss innen fem (5) kalenderdager etter mottak for at vi skal behandle saken. Melding om skade skal sendes skriftlig til kundeservice@flisegiganten.no innen fem kalenderdager. Produktet må ikke brukes eller videreselges eller lignende før du kontakter oss. Når det oppstår en skade under levering, utarbeider vi en skademelding med fraktselskapet.

Ikke bestill en altmuligmann før du har sjekket at riktige varer er levert og at det ikke har oppstått skader under levering. Ved eventuelle synlige eller skjulte skader trenger vi bildedokumentasjon av skaden.

Jeg har mottatt feil vare, hva gjør jeg?

Vi beklager feilen. Ta kontakt med vår kundeservice på mail via kundeservice@flisegiganten.no og legg ved tydelige bilder av produktene som har gått galt og ditt ordrenummer så hjelper vi deg.

Må jeg motta hjemlevering personlig?

Ja, av sikkerhetsgrunner har vi ID-sjekk ved mottak av alle hjemleveranser. Hvis du ikke klarer å være hjemme, kan du overlate ID-sjekken til en voksen som et familiemedlem, nabo eller venn. Vær oppmerksom på at den nye mottakeren må kunne fremvise både sin egen og din gyldige legitimasjon.

Noe spesielt å huske på når jeg mottar leveringen?

Husk å alltid sjekke varens tilstand, og at kvantumet er riktig før du signerer følgeseddelen som sjåføren har. Skader på emballasje/varer skal meldes til sjåføren umiddelbart. Dersom skade først oppdages ved utpakking av varen (skjult skade), må kunden kontakte oss innen fem (5) kalenderdager etter mottak for at vi skal behandle saken. Klager etter dette tidspunkt godtas ikke.

Ikke bestill en altmuligmann før du har sjekket at riktige varer er levert og at det ikke har oppstått skader under levering. Sjekk også at alle pakkene til et bestemt produkt har samme brenning og at produktet/produktene som er bestilt er riktige før du monterer flisene. Klager etter installasjon aksepteres ikke. Flisegiganten.no fraskriver seg alt ansvar for overheadkostnader for bestilte håndverkere ved forsinket, manglende oppmøte eller feillevering. Ta vare på pallen som varene leveres på for eventuell retur.

Jeg har ikke identifikasjon, kan noen andre hente pakken min hos en agent?

Av sikkerhetsmessige årsaker kreves det at opplysningene på ID stemmer med kundens opplysninger. Av den grunn kan ikke andre hente bestillingen din fra agenter.

Kan jeg legge til håndtering i bestillingen min?

Det er for øyeblikket ikke mulig å legge til henting ved levering.

Bestill

Hvordan vet jeg at bestillingen har gått gjennom?

Når bestillingen har gått igjennom vil det se at bestillingen er bekreftet og at ordrebekreftelsen sendes til e-postadressen du oppga ved bestillingen.

Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse, vennligst sjekk spam-mappen i e-posten din og sjekk at e-postadressen du oppga ved bestilling er korrekt.

Når kan jeg hente bestillingen min i butikk?

Bestilles i vår nettbutikk
Når bestillingen din er klar for henting, vil du motta en bekreftelse på e-post om at bestillingen din er klar for henting. Den kan deretter hentes ved vår varelevering på Stenyxegatan 30 i Malmö. Husk å alltid ha med deg legitimasjonen din. Dersom budet henter bestillingen din, må budet ha både din (bestillers) ID og sin egen ID med seg. Ved manglende legitimasjon kan pålegget ikke utleveres.

Bestilles i den fysiske butikken i Malmö
Har du lagt inn en bestilling på lagervarer, kan du hente bestillingen din så snart fakturaen er betalt. Ved anledninger hvor kunden har lagt inn en bestilling på bestillingsvare, vil Flisegiganten kontakte kunden på epost eller telefon så snart varene har ankommet Flisegigantens lager.

Vi har mange kundebestillinger på vårt lager, derfor ber vi deg hente varene dine så fort som mulig.

Avklaring

Det kan være et problem med nettleseren din, prøv en annen nettleser hvis du har mulighet. Dersom problemet er betalingen anbefaler vi deg å kontakte SVEA på 08-514 931 13. Vedvarer problemet kan du kontakte vår kundeservice enten på epost til kundeservice@flisegiganten.no eller på telefon 040-21 24 00.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?

Handler du i vår nettbutikk vil ordrebekreftelsen sendes til e-postadressen som er angitt i kassen ved kjøpstidspunktet.

Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelse umiddelbart etter at bestillingen er gjennomført, kan dette skyldes at bestillingen ikke ble korrekt utført eller at du har oppgitt feil e-postadresse. Det kan også skyldes at ordrebekreftelsen ble sittende fast i spam-mappen i e-posten din.

Sjekk at du har oppgitt riktig e-postadresse, har du ved et uhell oppgitt feil e-postadresse, ta kontakt med vår kundeservice enten på epost til kundeservice@flisegiganten.no eller på telefon 040-21 24 00 slik at vi kan justere det.

Kan jeg kansellere bestillingen min?

Ta kontakt med vår kundeservice enten på epost til kundeservice@flisegiganten.no eller på telefon 040-21 24 00 så skal vi prøve å hjelpe deg. Hvis bestillingen din er behandlet før forsendelse, kan vi dessverre ikke kansellere den, men du kan returnere varene dine når du har mottatt dem.

En bestilling som inneholder tilpassede produkter kan ikke kanselleres hvis produktene allerede er tilpasset.

Avbestilling/endring av bestilte varer

Kontakt alltid vår kundeservice via e-post før du kansellerer/endrer en bestilt vare. Avbestilling/endring uten ekstra gebyrer er kun mulig dersom bestillingen ikke allerede er sendt til leverandøren. Ved avbestilling/endring må du gi oss beskjed skriftlig, via epost til kundeservice@flisegiganten.no senest onsdag kl. 09.00. Se avklaring nedenfor.

Avklaring

Bestiller du en spesialtilpasset vare torsdag 9. april 2020, har du frist til onsdag 15. april 2020 kl. 09.00 for å sende mail til kundeservice@flisegiganten.no for avbestilling/endring uten ekstra gebyrer. Etter dette tidspunktet er behandling av ordre påbegynt hos leverandøren, noe som medfører ekstra gebyrer som vil bli belastet kunden.

Kan jeg legge inn en bestilling direkte i butikken?

Absolutt! Det går fint an å komme direkte til vår fysiske butikk i Malmö og snakke med en av våre selgere. Bestillinger som opprettes fysisk i butikken vil bli håndtert i den fysiske butikken og ikke via nettbutikken.

Jeg skrev inn feil informasjon, hva gjør jeg?

Dersom du har oppgitt feil informasjon, kan du kontakte vår kundeservice enten på epost til kundeservice@flisegiganten.no eller på telefon 040-21 24 00. Gjelder det en faktura gjennom SVEA råder vi deg til å kontakte SVEA på 08- 514 931 13.

Ved endring av leveringsadresse der det allerede er foretatt en bestilling hos transportselskapet kommer en ekstra kostnad.

Kan jeg legge til et produkt i bestillingen min?

Dessverre er det ikke mulig å legge til en vare i en eksisterende nettbestilling. Du kan legge inn en ny bestilling på produktet du ønsker å legge til og vi kan kombinere dine bestillinger under forutsetning av at den opprinnelige bestillingen ikke er bestilt for levering, i disse tilfellene vennligst kontakt vår kundeservice på telefon 040-21 24 00, alternativt ta kontakt med oss, da kan vi kansellere den opprinnelige bestillingen slik at du kan legge inn en helt ny bestilling for alle varene du ønsker.

Kan jeg fjerne et produkt fra bestillingen min?

Hvis vi allerede har pakket bestillingen din, kan du dessverre ikke fjerne produktet. Du kan da gjøre en retur på den når du har mottatt varen. Ta i så fall kontakt med vår kundeservice så snart som mulig på epost til kundeservice@flisegiganten.no.

Kan jeg få et pristilbud?

Absolutt, du kan komme inn i vår fysiske butikk i Malmö eller ringe oss på 040-21 24 00 for å få hjelp av en selger.

Returer og klager

Hvor lenge er du åpen for kjøp?

Din angre- og returrett er gyldig i 14 dager. Angrefristen starter den dagen du mottok varen, uavhengig av om bestillingen er lagt inn i vår nettbutikk på nett eller fysisk i vår butikk i Malmö. (Gjelder ikke spesialbestilte varer, som for eksempel skreddersydde produkter, eller produkter som er redusert på grunn av kort dato, eller annen mangel).

Hvordan gjør jeg en retur?

Ved påberopelse av angreretten er du som kunde ansvarlig for returfrakt og returrisiko. Vi aksepterer retur av uåpnet og uskadet emballasje innen 14 dager.

Dersom du ønsker å foreta en retur, vennligst kontakt vår kundeservice via kundeservice@flisegiganten.no med ordrenummer og hvilke produkter du ønsker å returnere. Våre kunnskapsrike medarbeidere vil da kunne beregne returkostnad, og bestille levering om ønskelig. Returfrakten beregnes avhengig av varens vekt og størrelse, og tilsvarer sjelden fraktkostnaden flisegiganten.no kan tilby kunden ved bestilling. Retur må sendes til adressen; Flisegiganten, Stenyxegatan 30, 213 76 Malmö. Ikke mot oppkrav eller henting på utleveringsstedet.

Produkter levert på pall skal returneres på samme måte, så det er lurt å spare pallen produktene ble levert på. Når transportselskapet skal hente returen er det viktig at pallen står på et jevnt underlag slik at sjåføren kan hente returen med håndtruck.

En fast fraktkostnad på 149 NOK belastes for retur av stykkvarer som sendes som pakke. Vær oppmerksom på at pakken må leveres direkte til vårt lager; Flisegiganten, Stenyxegatan 30, 213 76 Malmö, ikke oppkrav eller henting på utleveringsstedet.

Produktet mitt er defekt, hvordan kan jeg klage?

Som kunde hos oss på flisegiganten.no har du rett til å klage på varer som er defekte. Dersom du ønsker å klage, vennligst kontakt vår kundeservice på e-post til  kundeservice@flisegiganten.no.

En reklamasjon på feilplukket eller defekt vare må gjøres før den er montert. Dersom produktet er montert, anses kjøper å ha godkjent produktet. Dette gjelder imidlertid ikke dersom feilen ved produktet først kunne oppdages etter at monteringen var fullført. Dersom feilen oppdages under montering, må monteringen stoppes umiddelbart, og flisegigantens kundeservice kontaktes.

Krav på skadet gods må meldes til Flisegiganten innen fem (5) kalenderdager etter mottak for at vi skal behandle saken. Klager etter dette tidspunkt godtas ikke.

Husk å lagre produktet da noen av våre leverandører krever retur av produktet for å undersøke en klagesak.

Hvor mye koster en retur?

Returfrakten beregnes avhengig av postnummer som returen skal sendes fra, vekt og størrelse på varene. Denne kostnaden tilsvarer sjelden fraktkostnaden flisegiganten.no kan tilby kunden ved bestilling.

Kan jeg gjøre retur i butikken etter å ha handlet på nett?

Absolutt! Kom inn i butikken i Malmö så hjelper vi deg med returen. Produktet må være i samme stand som da du mottok det. Når produktene returneres vil vi foreta kreditering via SVEA, refusjon tar normalt 2-4 virkedager.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min hos agenten?

Hvis du ikke henter pakken innen 14 dager etter ankomst til agenten, vil pakken bli returnert til oss. Returfraktkostnaden er SEK 149 og vil bli trukket fra kreditering når varene har kommet tilbake til vårt lager.

Husk å alltid kontakte oss dersom du ønsker å returnere varene dine.

Betaling og faktura

Hvilke betalingsmåter kan jeg velge på nettet?

Vi har SVEA som betalingspartner på nettsiden vår, de tilbyr faktura og delbetaling, samt direktebetaling via bank gjennom Trustly og kortbetaling. Dersom du av en eller annen grunn ikke kan velge betalingsmåten du ønsker, ta kontakt med SVEA på 08-514 931 13 for mer informasjon.

Hvilke betalingsmåter kan jeg velge i den fysiske butikken i Malmö?

I vår butikk i Malmö kan du betale med kort eller Swish. Vi har også mulighet til å hjelpe kunden i butikk med å legge inn en bestilling via vår nettside hvor vi har SVEA som betalingspartner. De tilbyr faktura og delbetaling som andre alternativer om ønskelig.

Kan jeg handle som bedriftskunde?

På nettet velger du selvfølgelig bedriftskunde i kassen.

Ønsker du å handle som bedrift i vår fysiske butikk, kan du opprette en konto hos din bedrift. Da kreves det at firmaunderskriver kommer inn og legitimerer seg og fyller ut en kontosøknad. Dette kan gjøres via denne linken her.

Ønsker du hjelp eller veiledning vedrørende ditt bedriftskjøp går det fint an å ringe oss på 040-21 24 00 (tastvalg 2).

Kan jeg forlenge forfallsdatoen på fakturaen min?

Ønsker du å forlenge forfall på faktura via SVEA, kan du kontakte SVEA på 08-514 931 13.

Det er også mulig å kontakte vår kundeservice på epost til kundeservice@flisegiganten.no så sjekker vi om det er mulig å forlenge forfallsdatoen på akkurat din faktura. Du kan imidlertid ikke forlenge datoen på en faktura som er laget av våre selgere i butikken i Malmö eller som er opprettet over telefon/e-post.

Bør jeg betale fakturaen hvis jeg returnerte?

Dersom forfallsdatoen nærmer seg og du ikke har mottatt mail om kreditering, er det viktig at du kontakter oss slik at det ikke pålegges purregebyr eller inkassokrav.

Det er kundens ansvar at fakturaen betales i tide før forfall, selv om saken ikke er ferdigbehandlet. I disse tilfellene korrigeres fakturaen i etterkant av vår kundeservice når saken er avsluttet.

Hvorfor kan jeg ikke betale med faktura?

På vår nettbutikk leverer SVEA betalingsløsningen. Dersom faktura ikke oppgis som tilvalg i kassen, anbefaler vi deg å kontakte SVEA på 08-514 931 13 eller på e-post via swp@svea.com.

Hvor er refusjonen min?

Hvis du har handlet i vår nettbutikk, vil vi utstede refusjonen når vi har mottatt og kontrollert returen. En inspeksjon kan ta mellom 1-14 dager fra mottak. SVEA vil da revidere fakturaen din eller sette penger tilbake på kortet ditt innen 4 bankdager. SVEA kan be om betalingsopplysninger fra deg første gang du returnerer gjennom dem.

Har du handlet i vår fysiske butikk og betalt med kort, vil refusjonen skje til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Pengene vil bli kreditert kortet du brukte ved retur innen 3 dager.

Har du returnert en faktura fra butikk, vil du motta en kredittfaktura som betales innen to uker.

Jeg har et spørsmål angående fakturaen min, hvem skal jeg kontakte?

Har du handlet i vår nettbutikk via SVEA og har fakturaspørsmål henviser vi til SVEA. Du kan nå SVEA på 08-514 931 13 eller på e-post via swp@svea.com.

Dersom du har handlet i den fysiske butikken i Malmö eller fått hjelp av en selger på epost/telefon og fått tilsendt faktura, kan du kontakte oss angående dine fakturaspørsmål. Ta kontakt med vår kundeservice enten på telefon 040-21 24 00 eller send en epost til  kundeservice@flisegiganten.no så hjelper vi deg.

Produktspørsmål

Har du prøver?

Absolutt! Vi har prøver av alle våre keramiske fliser. Når du går til produktsiden er det en blå knapp som sier ""Sample"", du trykker på den og prøven legges i handlekurven.

Et prøvestykke er en mindre del av en flis og koster 39 SEK/stk inkl. frakt, bortsett fra Moroccan Tile som er en hel flis og koster 100 SEK/stk inkl. frakt. Prøver sendes normalt til et utleveringssted.

Kan du få et kutt?

Vi i flisegiganten.no tilbyr tilskjæring av våre fliser til størrelse 10x10 (9,6x9,6) eller 15x15 (14,6x14,6) cm.

Trimming kan kun gjøres på fliser med helt rette kanter, ikke på fliser med avrundede kanter. Les mer om tilskjæring og priser her.

Hva bør jeg tenke på før jeg begynner å montere?

Les instruksjonene nøye før du starter arbeidet. Vær oppmerksom på at noen produkter krever profesjonell installasjon for å opprettholde produktgarantien.

Sjekk at alle pakkene til et bestemt produkt har samme brenning og at produktet/produktene som er bestilt er korrekte før platene monteres.

Dersom produktet er installert, anses det som godkjent av kjøper. Skulle produktet fortsatt være defekt, er kunden ansvarlig for tilleggskostnadene for ev utvinning. Stopp montering/bruk umiddelbart hvis det oppdages feil.

Hva er et brennnummer og et kalibernummer?

Ettersom hver produksjon av en plate ikke kan garanteres å være lik i størrelse og nyanse, får hver produksjon av en plate et skytenummer (skygge) og et kalibernummer (mål) som er trykt på emballasjen. Målene som er oppgitt på våre produkter er målene som produsenten brukte ved produksjon av platen, og disse målene kan variere fra en produksjonssituasjon til en annen.

Kan du finne ut hvilken brannskade jeg har fått tidligere?

Dette er dessverre ikke mulig. Vi ber deg derfor om å ta bilde av emballasjens brennnummer eller notere hvilken brenning du tidligere har fått slik at vi kan sjekke om den fortsatt er på lager hos oss/leverandør.

Andre spørsmål

Hva er åpningstidene dine?

Åpningstider Butikk
Mandag - fredag: 09.00 - 18.00
Lørdag: 10.00 - 15.00
Søndag Stengt

Åpningstider Lager
Mandag - fredag: 07.00 - 17.30
Lørdag: 10.00 - 15.00
Søndag Stengt

Telefontid
Mandag - fredag: 09.00 - 18.00
Lørdag - søndag: Stengt

Besøk vår butikk
Adresse: Stenyxegatan 30
213 76 Malmø

Klikk her for Google Maps-navigasjon

Ledige jobber hos Flisegiganten