Vilkår & betingelser
Ved bestilling hos Flisegiganten inngås en kjøpsavtale mellom deg (kunden) og Flisegiganten. Avtalen bekreftes via e-post til den oppgitte adressen ved bestilling. Ved eventuelle feil i pris eller leveringstid vil kunden bli kontaktet for informasjon om endringer, og har rett til å endre eller kansellere bestillingen.
Flisegiganten inngår ikke avtaler med personer under 18 år. Vi tar forbehold om eventuelle trykk- og skrivefeil. Flisegiganten er ikke ansvarlig for skader eller misfarging som oppstår ved feil montering eller bruk av produktet.
Våre produkter
Beskrivelser av våre produkter er subjektive, og spesielt farger kan oppfattes ulikt av forskjellige personer. Farger kan også variere mellom skjermer og lysforhold. Vi anbefaler derfor å bestille en prøvebit av produktet.
Mål og brenning
Målene som er oppgitt på våre produkter er målene som produsenten brukte ved produksjon av platen, og disse målene kan variere fra en produksjonssituasjon til en annen. Ettersom hver produksjon av en plate ikke kan garanteres å være lik i størrelse og nyanse, får hver produksjon av en plate et skytenummer (skygge) og et kalibernummer (mål) som er trykt på emballasjen. Dette skyldes flere faktorer under produksjonen og det er derfor viktig å kontrollere at alle kolli er fra samme brenning før montering. Ved gjennomføring av en bestilling er dette ekstra viktig og vi ber deg alltid først kontakte vår kundeservice for å få informasjon om samme brenning fortsatt er på lager. Vi sørger da for at riktig produkt sendes ut.
Forbrukberegning
Det er kundens ansvar å gi korrekte mål ved forbruksberegning. Flisegiganten anbefaler 10 % ekstra for svinn, men dette garanterer ikke tilstrekkelig mengde. Forbruksberegninger er veiledende, da faktorer som flisstørrelse og leggemønster påvirker forbruket. Rådfør deg med din flislegger for sikkerhets skyld. Flisegiganten fraskriver seg ansvar for utilstrekkelig forbruk eller overskytende materiale basert på forbruksberegning.
Priser og betaling
§ Sikker kortbetaling
Flisegiganten.no tilbyr sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Finans NUF, en del av Svea Ekonomi-konsernet. Svea Finans NUF er sertifisert etter PCI DSS standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som sammen stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard mm.
Flisegiganten.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard som er utstedt i Norge. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Finans NUF og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Flisegiganten.no
Pengene trekkes direkte fra din konto samtidig med at du godkjenner transaksjonen.
§ Vipps
Flisegiganten tilbyr betaling via Vipps i samarbeid med Svea Bank AS. For å gjennomføre en betaling med Vipps kreves en verifisering via BankID. Eventuell refusjon gjøres til kontoen Vipps er knyttet til.
§ Faktura
Ved betaling via faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å handle på faktura må du oppgi ditt personnummer eller organisasjonsnummer dersom du handler på vegne av ett firma. Forutsetninger for å få handle mot faktura er blant annet at du har en folkeregistrert adresse i Norge og er over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. En forenklet kredittsjekk vil bli gjort. Om beløpet du handler for er over 50.000 vil det bli foretatt en manuell kredittsjekk. Samtlige fakturaer er Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling kan kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli sendt til inkasso.
- Som regel
Ved betaling via faktura samarbeider Flisegiganten.no med Svea Økonomi. For å handle mot faktura må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer. En forutsetning for å få handle mot faktura er blant annet at du er registrert i folkeregisteret i Norge og er over 18 år.
Du må ikke ha noen betalingsanmerkninger.
Alle fakturaer overleveres av Flisegiganten.no til Svea Økonomi.
Den vanlige kredittsjekken skjer etter at personopplysningene er lagt igjen i kassen, i noen tilfeller betyr det at det tas kredittrapport. I så fall vil en kopi av kredittrapporten bli sendt hjem til deg. - Betalingstid, purregebyr og forsinkelsesrenter
Betalingsfristen er alltid minst 14 dager fra fakturadato. Ved forsinket betaling betales et avtalt og lovpålagt purregebyr, for tiden 60 NOK.
Morarenter beregnes fra forfall med 2 % per måned. - Fakturering rutinemessig forbruker
Dersom fakturaen ikke betales i tide, sendes en purring til deg.
Dersom betaling ikke er mottatt av Svea Økonomi senest dag 7 fra påminnelsen ble sendt til deg, blir fakturaen en kontokreditt. Dette gir deg muligheten til å betale kjøpet i avdrag i ditt eget tempo. Minimumsbeløpet som må betales er 3 % av den gjenværende gjelden på det tidspunktet, men minst 50 NOK pluss renter og gebyrer. Du kan selvfølgelig betale et høyere beløp eller hele gjelden når som helst. Dersom fakturaen overføres til en kontokreditt, gjelder vilkårene for "Betaling gjennom kontokreditt". Der er blant annet Svea Økonomis rett til å si opp kontokreditten tidlig regulert:
Ved kontokreditt tilkommer for øyeblikket et månedlig gebyr på NOK 45. Kredittrenten beregnes av gjeldende gjeld på meldetidspunktet. Den nominelle årlige renten er for tiden 19,75 %.
Dersom betaling ikke skjer i tide, vil du bli belastet med et forsinkelsesgebyr på for tiden NOK 145. Du vil også bli belastet med en forsinkelsesrente på 2 % per måned på den da gjenværende gjelden fra forfall til full betaling er gjort. - Faktureringsrutinehandler
Dersom fakturaen ikke betales i tide, sendes en purring til deg. Ved manglende betaling sendes faktura til inkasso. - Betaling med kredittkort
Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon
§ Delbetaling
Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed del betale ditt kjøp. Delbetaling er et fleksibelt alternativ for deg som vil ha kontroll over dine innkjøp og samtidig være sikker på å kunne kjøpe det du behøver. Det finnes flere forskjellige betalingsalternativ å velge mellom og du kan når som helst under delbetalingstiden velge å nedbetale hele restgjelden i en betaling. Søknad om delbetaling skjer i kassen i forbindelse med at du oppgir fødselsnummer og den delbetalingsplanen som passer deg. Det gjøres så en kredittsjekk og du får direkte beskjed om søknaden ble godkjent. Forutsetningen for en avtale om delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger. Skulle ikke søknaden gå gjennom kan du velge et annet betalingsalternativ. Startavgiften betales på din første faktura. Fakturaavgiften betales så på respektive månedsfakturaer.
Svea-kampanje
Mer informasjon om aktuelle Svea-kampanjer finner du i kassen.
Delbetaling
3 månader
6 månader
12 månader
18 månader
24 månader
Rente
0%
0%
0%
0%
0%
Uppläggningsavgift
195kr
295kr
395kr
395kr
395kr
Terminsgebyr
45kr
45kr
45kr
45kr
45kr
Les mer om de allmenne betingelsene på: Svea Webpay.
Tilbagebetalinger
I de tilfeller hvor tilbakebetaling er aktuelt ved for eksempel heving av kjøp, reklamasjon eller bruk av angreretten, gjøres det i første omgang ved tilbakeføring av penger til kontokort / bankkort eller til en, av deg angitt, bankkonto. Tilbakebetalingen skjer senest 14 dager fra saken som årsaket tilbakebetalingen er avsluttet.
Frakt og levering
§ Frakt
En fraktkostnad tilkommer på alle bestillinger dersom ikke annet er oppgitt. Fraktkostnaden avhenger av ordreverdi og hvilken fraktmetode du velger ved kjøpet.
OBS! Levering til øyer kan kun skje til øyer med broforbindelse eller som er tilknyttet Statens vegvesens fergetrafikk. Til Gotland skjer ordinær biltransport i henhold til gjeldende fraktvilkår for produktet. Levering til øvrige øyer skjer til nærmeste terminal på fastlandet eller til kai på øya. Ekstra fraktkostnader kan påløpe i etterkant. Vennligst kontakt vår kundeservice for mer informasjon eller beregning av fraktkostnad for din levering.
Fraktmetoder
Bestillinger under 3000 SEK
Standardfrakt: 895 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 3–5 virkedager.
Expressleverans 1195 SEK, beräknad leveranstid på lagervaror 1-3 arbetsdagar. OBS! leveranstiden Ekspresslevering: 1195 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 1–3 virkedager.
OBS! Leveringstiden gjelder ikke dersom leveringsadressen ligger på et sted som regnes som avsidesliggende, der transportøren kun leverer på spesifikke dager. Leveringstiden kan derfor bli forlenget. Verken vi eller transportøren tar økonomisk ansvar for dette.
Pakke: 69 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 1–2 virkedager.
Bestillinger over 3000 SEK
Standardfrakt: 395 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 3–5 virkedager.
Ekspresslevering: 695 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 1–3 virkedager.
OBS! Leveringstiden gjelder ikke dersom leveringsadressen ligger på et sted som regnes som avsidesliggende, der transportøren kun leverer på bestemte dager. Leveringstiden kan derfor bli forlenget. Verken vi eller transportøren tar økonomisk ansvar for dette.
Pakke: 69 SEK – estimert leveringstid for lagervarer er 1–2 virkedager.
Vi tar ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser som skyldes transportøren. DB Schenker er ansvarlig for å varsle kunden via SMS eller e-post, til kontaktopplysningene som ble oppgitt ved bestilling. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden vi belaster ikke alltid samsvarer med den faktiske kostnaden for transport av tungt gods på pall.
OBS! Alle oppgitte leveringstider for samtlige fraktalternativer gjelder ikke dersom leveringsadressen er på et sted som regnes som avsidesliggende, der transportøren kun leverer på bestemte dager. Leveringstiden kan derfor bli forlenget. Verken vi eller transportøren tar økonomisk ansvar for dette.
§ Hjemlevering
Når bestillingen din er pakket og booket for henting, vil du motta en leveringsbekreftelse på e-post. Innen 1–3 virkedager vil transportøren sende deg en varsling om at varene er på vei. Dere avtaler deretter leveringsdato og tidsintervall for levering.
OBS! For sendinger som blir liggende på transportørens terminal i mer enn tre (3) virkedager etter varsling, vil du som kunde bli belastet med lagerleie fra og med dag fire (4) med 350 kr per pall per dag. Sendingen risikerer også å bli returnert automatisk. Det er derfor viktig at du som kunde svarer på varslingen fra transportøren innen tre (3) virkedager og velger en av de foreslåtte datoene for hjemlevering som er tilbudt.
Dersom leveransen ikke mottas på avtalt leveringsdag, eller dersom sendingen går i automatisk retur, vil det påløpe ekstra kostnader for ny utkjøring, lagerleie og/eller returkostnader. Disse tilleggskostnadene (returfrakt, lagerleie, ekspedisjonsgebyr, håndteringsgebyrer) gjelder også dersom du som kunde har nektet å ta imot varene. Det er kundens ansvar å kontrollere at riktig mobilnummer er oppgitt, slik at transportøren kan ta kontakt for å avtale levering. Det er også kundens ansvar å sørge for at noen er tilgjengelige på dette nummeret i dagene etter at leveransen har forlatt Flisegiganten.no.
Returfrakten beregnes ut fra vekt og størrelse på godset, og tilsvarer sjelden den fraktkostnaden Flisegiganten.no kan tilby kunden i kjøpsøyeblikket.
Våre hjemleveranser skjer på dagtid med mindre annet er avtalt. For alle leveranser gjelder transport frem til leveringsadresse på kjørbar vei. Grusvei, brostein, belegningsstein eller bratt/skrånende vei regnes ikke som kjørbar vei, da siste del av transporten skjer med bakløfter og jekketralle, som ikke kan brukes på slike underlag med denne typen gods. Veier som ikke er tilgjengelige for bred last eller lastebil regnes heller ikke som kjørbare.
Dersom du bor i et flerfamiliehus, leveres varene til porten – forutsatt at transporten kan komme frem (ikke via trange bakgårder, smale porter og lignende). Ellers leveres det så langt lastebilen kan komme.
Ved lossing skal varene inspiseres nøye av mottakeren før leveransen kvitteres. Eventuelle skader skal dokumenteres og noteres før kvittering av leveransen (se mer informasjon under avsnittet Transportskade).
Kundens ansvar ved levering
Det er kundens ansvar å kontrollere at opplysningene som er oppgitt ved bestilling er korrekte, slik at transportøren kan etablere kontakt.
Det er også kundens ansvar å sørge for at det finnes riktige forutsetninger for at transportøren skal kunne levere varene til adressen via kjørbar vei med lastebil. Dersom det i enkelte tilfeller kreves budbil eller kranbil for å gjennomføre leveransen, vil kunden bli kontaktet og eventuelle merkostnader vil bli belastet kunden for at leveransen skal kunne fullføres.
Det er kundens ansvar å kontrollere at alle pakker av en bestemt vare har samme brenning, samt at produktet eller produktene som er bestilt er korrekte før flisene monteres. Reklamasjoner etter montering godtas ikke. Ta vare på pallen som varene leveres på i tilfelle retur.
Ikke bestill håndverker før du har kontrollert at riktige varer er levert og at det ikke har oppstått noen skader under transporten. Flisegiganten.no fraskriver seg alt ansvar for kostnader knyttet til håndverkere ved forsinket, manglende eller feilaktig levering.
§ Levering til utleveringssted
Når bestillingen din er pakket og booket for henting, vil du motta en leveringsbekreftelse på e-post. Sendingen leveres til transportørens nærmeste utleveringssted basert på postnummeret som ble oppgitt ved kjøpet. Du vil bli varslet når sendingen din har ankommet utleveringsstedet.
Legitimasjonskontroll foretas alltid ved utlevering.
Pakker som ikke hentes innen 14 dager går automatisk i retur til Flisegiganten. Returfraktkostnaden er 149 kroner.
§ Adresseendring
Dersom du ønsker å endre leveringsadresse eller telefonnummer for varsling, vennligst kontakt oss så snart som mulig.
Hvis Flisegiganten ennå ikke har bestilt frakt hos transportøren, kan vi gjennomføre endringen uten ekstra kostnad. Men dersom frakt allerede er booket til den opprinnelig oppgitte adressen, vil det påløpe et gebyr for adresseendring. Dette gebyret belastes Flisegiganten av transportøren og utgjør 350 kr inkludert merverdiavgift.
Ved endring av allerede booket frakt sender vi en betalingslenke for adresseendringen. Når betalingen er registrert, kontakter vi transportøren for å gjennomføre endringen, som inkluderer oppdatering av navn, adresse og telefonnummer for varsling.
Vennligst send forespørselen skriftlig til: kundeservice@flisegiganten.no
Angrerett og reklamasjon
§ Angrerett
Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. I meldingen til oss må det tydelig fremgå at du ønsker å benytte angreretten. (Gjelder ikke for spesialbestilte varer, som måltilpassede produkter eller stykkvarer.
Send oss en e-post til kundeservice@flisegiganten.no og legg ved utfylt angrerettskjema dersom du ønsker å angre kjøpet.
Når du har benytter angreretten:
Du som kunde er ansvarlig for å holde varen i samme stand som ved levering. Du har ikke lov til å bruke varen, men du kan naturligvis undersøke den forsiktig. Dersom varen skades eller går tapt på grunn av uaktsomhet, mister du angreretten.
§ Retur
Ved bruk av angrerett står du som kunde for returfrakt og risikoen under returtransporten. Vi godtar kun retur av uåpnede og uskadde forpakninger innen 14 dager.
Dersom du ønsker å returnere en vare, kontakt vår kundeservice med ordrenummer og hvilke produkter du ønsker å returnere. Våre medarbeidere vil beregne returkostnaden og eventuelt bestille transport om ønskelig.
Returfrakten beregnes ut fra vekt og størrelse på godset, og tilsvarer sjelden fraktkostnaden Flisegiganten.no tilbyr ved kjøp.
Produkter som er levert på pall skal returneres på pall – spar derfor pallen ved levering. Når transportøren skal hente opp returen, må pallen stå på et jevnt underlag slik at den kan håndteres med jekketralle.
Ved retur av stykkvarer som sendes som pakke, påløper en fast fraktkostnad på 149 kroner. Merk at pakken må leveres direkte til vårt lager:
Returer sendes til følgende adresse:
Flisegiganten, c/o Kakelgiganten, Stenyxegatan 30, 213 76 Malmö
Vi aksepterer ikke returer sendt i postoppkrav eller til utleveringssted.
§ Klager
Feil på vare
Som kunde hos oss på flisegiganten.no har du rett til å reklamere på varer som har feil eller mangler. Dersom du ønsker å gjennomføre en reklamasjon, vennligst kontakt vår kundeservice.
Reklamasjon på feilleverte eller defekte varer må gjøres før varen monteres. Dersom produktet er montert, anses det som godkjent av kjøperen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom feilen først kan oppdages etter montering. Oppdages feilen under montering, skal monteringen straks avbrytes, og Flisegigantens kundeservice kontaktes.
OBS! Ikke bestill håndverker før du har kontrollert at riktige varer er levert og at ingen skader har oppstått under transporten. Flisegiganten fraskriver seg alt ansvar for utgifter til håndverkere ved feil, defekte varer eller transportskader.
Dersom returen skjer som følge av en godkjent reklamasjon, dekkes returkostnaden av Flisegiganten Norway AS. Reklamasjon kan gjøres ved produksjonsfeil som for eksempel luftbobler, trykkfeil eller lignende. Dette gjelder ikke for marokkanske sementfliser, da skjønnhetsfeil ofte forekommer på grunn av den håndlagde produksjonsprosessen.
Transportskade
Dersom en vare er skadet ved mottak, skal dette noteres på fraktbrevet før kvittering. Dokumenter varens tilstand med bilder, og kontakt oss via e-post. Send en så detaljert beskrivelse som mulig og legg ved fotografier.
Dersom skaden først oppdages ved oppakking av varen (skjult skade), må kunden kontakte oss innen fem (5) kalenderdager etter mottak for at vi skal kunne behandle saken. Skademelding skal sendes skriftlig til kundeservice@flisegiganten.no innen fem dager. Varen må ikke brukes, videreselges eller på annen måte håndteres før kontakt er opprettet med oss.
Dersom det er bekreftet at skaden har oppstått under transporten, oppretter vi en skademelding hos fraktselskapet.
OBS! Ikke bestill håndverker før du har kontrollert at riktige varer er levert og at ingen skader har oppstått. Ved synlige eller skjulte skader trenger vi fotodokumentasjon.
Bestillingsvarer
Bestillinger av varer fra utlandet gjøres vanligvis onsdag morgen (frist for ukentlige bestillinger er onsdag kl. 09.00), men avvik kan forekomme da helligdager varierer mellom ulike land.
Bestillingsvarer leveres normalt innen 15 virkedager. Vi tar ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser som skyldes transportør eller leverandør. Dersom du ønsker informasjon om når en vare forventes levert til vårt lager, vennligst kontakt vår kundeservice. Leveringstiden kan variere avhengig av helligdager både i opprinnelseslandet og i Norge/Sverige.
Flisegiganten kan ikke garantere at leverandøren har nøyaktig ønsket mengde av en bestilt vare på lager. Dersom den bestilte mengden ikke er tilgjengelig, vil vår kundeservice kontakte deg for å finne en løsning.
§ Avbestilling av bestillingsvare
Kontakt alltid vår kundeservice via e-post før avbestilling eller endring av en bestillingsvare. Avbestilling eller endring uten ekstra kostnad er kun mulig dersom ordren ennå ikke er sendt til leverandøren.
Ved avbestilling eller endring må melding sendes skriftlig til kundeservice@flisegiganten.no senest onsdag kl. 09.00. For å sikre at beskjeden er mottatt og at kundeservice rekker å håndtere forespørselen før ordren sendes til fabrikken, er det viktig at du også ringer oss på 040-21 24 00 før fristen for bestillinger/avbestillinger onsdag kl. 09.00. Se nærmere forklaring nedenfor.
§ Presisering
Dersom du for eksempel bestiller en bestillingsvare torsdag 9. april 2020, har du frem til onsdag 15. april 2020 kl. 09.00 på deg til å sende en e-post til kundeservice@flisegiganten.no for å kansellere eller endre bestillingen uten ekstra kostnader. Etter dette tidspunktet anses ordren som håndtert av leverandøren, og gebyrer for endring eller avbestilling vil påløpe og belastes kunden.
§ Retur av bestillingsvare
Ved retur av bestillingsvarer påløper et administrasjonsgebyr på 20 % av ordreverdien, samt returfraktkostnad for sending tilbake til leverandøren. Returfrakten varierer avhengig av produkttype, vekt og opprinnelsesland.
Når transportøren skal hente returen, er det viktig at pallen står på et jevnt underlag slik at den kan hentes med jekketralle.
Kontakt vår kundeservice så snart som mulig ved avbestilling eller angrerett på bestillingsvare, slik at du kan få en nøyaktig beregning av eventuelle merkostnader som gjelder for disse produktene.
Tilbakebetalingsplikt
Dersom du benytter deg av angreretten, skal Flisegiganten.no tilbakebetale det du har betalt for varen så snart som mulig, og senest innen 30 dager fra den dagen vi mottok returen. Kunden dekker selv hele returfrakten tilbake til angitt adresse.
Eventuelle tilbakebetalinger skjer primært ved tilbakeføring til betalingskortet som ble brukt ved bestillingen. Tilbakebetalingen gjennomføres innen få dager etter at saken som ligger til grunn for tilbakebetalingen er avsluttet.
Se også informasjon hos Forbrukerrådet og angrerettloven, samt EUs felles tvisteløsningsplattform som du finner her.
§ Tilbakebetaling ved fakturakjøp
Ved kjøp mot faktura vil du motta en kreditfaktura fra Svea Bank AS med det krediterte beløpet. Svea Økonomi håndterer tilbakebetalingen av kreditfakturaer og vil kontakte deg via e-post for å be om dine bankopplysninger. Utbetalingen tar vanligvis ca. 5 bankdager, men merk at enkelte banker kan ha lengre behandlingstid.
Slik foregår det når du returnerer en vare bestilt med faktura:
Når returen er mottatt og kontrollert på vårt lager, oppretter vi en kreditering. Kontrollprosessen kan ta mellom 1–14 dager etter mottak. Når krediteringen er fullført, gir vi beskjed til Svea Bank AS. På kreditfakturaen vil du se hvilke artikler som er kreditert samt eventuell returfrakt. Les mer om eventuelle kostnader ved retur under avsnittet "Angrerett".
Du trekker fra det krediterte beløpet fra den opprinnelige fakturaen og betaler det resterende beløpet. Betalingsinformasjonen du skal bruke er den som står oppført på den opprinnelige fakturaen fra Svea Bank AS.
Viktig: Dersom forfallsdato nærmer seg og du ennå ikke har mottatt e-post om kreditering, må du kontakte oss umiddelbart for å unngå purregebyr eller inkassokrav. Det er kundens ansvar å betale fakturaen innen forfall, selv om retursaken ikke er ferdigbehandlet. I slike tilfeller korrigerer vår kundeservice fakturaen i etterkant når saken er avsluttet.
§ Tilbakebetaling ved kortbetaling eller direktebetaling
Ved kjøp med kort, kredittkort eller direktebetaling tilbakeføres pengene til samme kort eller konto som ble benyttet ved bestilling.
Slik foregår det når du returnerer en vare som er betalt med kort:
Når returen er mottatt og kontrollert på vårt lager, oppretter vi en kreditering. Kontrollprosessen kan ta mellom 1–14 dager etter mottak. Når krediteringen er fullført, tar det ytterligere 1–3 bankdager før tilbakebetalingen vises på kontoen din.
Les mer om eventuelle kostnader knyttet til retur under avsnittet "Angrerett". Ved betaling med kredittkort vil tilbakebetalingen vanligvis vises nær datoen for den opprinnelige transaksjonen.
Merk: Enkelte banker kan ha lengre behandlingstid. Dersom du ikke har mottatt tilbakebetalingen, ber vi deg først kontakte banken eller kortutstederen din.
Dersom du har byttet bank siden kjøpet ble gjennomført, vil tilbakebetalingen skje til det nye kortet. Du trenger bare å kontakte banken din og be dem om å føre over tilbakebetalingen til riktig kort.
§ Tilbakebetaling ved forskuddsbetaling
Ved kjøp med forskuddsbetaling vil vi skriftlig be deg om å oppgi dine kontodetaljer.
Av sikkerhetsmessige årsaker aksepterer vi ikke kontoinformasjon over telefon, og vi lagrer heller ikke bankopplysninger fra det opprinnelige kjøpet.
Slik foregår det når du returnerer en vare som er betalt med forskuddsbetaling:
Når returen er mottatt og kontrollert på vårt lager, opprettes en tilbakebetaling. Kontrollprosessen kan ta mellom 1–14 dager fra mottak. Les mer om eventuelle kostnader ved retur under avsnittet "Angrerett".
Tilbakebetalingen skjer til de bankopplysningene du har sendt inn, og tar vanligvis 1–3 bankdager.
§ Tilbakebetaling ved delbetaling
Dersom du har valgt å betale bestillingen din med en delbetalingsavtale (kampanje) fra Svea Bank AS, vil neste faktura vise et justert totalbeløp. Beløpet vil være oppdatert i henhold til summen vi har kreditert på din ordre. Det er viktig at alle fakturaer betales innen forfallsdato, også ved pågående returbehandling.
Slik foregår det når du returnerer en vare som er bestilt med delbetaling:
Når returen er mottatt og kontrollert på vårt lager, oppretter vi en kreditering. Kontrollprosessen kan ta mellom 1–14 dager fra mottak. Les mer om eventuelle returkostnader under avsnittet "Angrerett".
Når krediteringen er fullført hos oss, informerer vi Svea Bank AS, som deretter justerer din delbetalingsplan.
Prøvebiter
Et prøvestykke er en mindre del av en flis, bortsett fra Moroccan Tile som er en hel flis. Prøver sendes normalt til et utleveringssted.